кєђค∂คмυѕ

ßυη¢ค ђєує¢คηค νคllคђi ρєѕ Tєz кคtιl ßizє ѕєη∂є єν∂єкi ѕєѕ

Windows Vista-Windows XP Dual Boot


Bu yazımızda Windows XP kurulu bölümlendirilmemiş sabit diskimizi Vista’ya uygun olacak bölümlendireceğiz ve Vista’yı o bölüme kurarak Dual Boot‘a imkan vereceğiz.

Programın Adı : Norton Partition Magic 8.0

Programın Linki: İndirin

1-Disk bölümlendirme işlemine fazla değinmek istemiyorum.Yalnızca ayarları resimde gördüğünüz gibi girmeyi unutmayın.

Not : Ben Vista’ya 16 GB’lık alan ayırdım.İmkanınız varsa Vista’ya daha fazla alan ayırın.


Yukarıdaki ayarları yaptıktan sonra NEXT butonlarına basarak sihirbazı sonlandırın.Ardından programın sol alt köşesindeki APPLY butonunu kullanarak yaptığınız değişiklikleri onaylayın ve sistemi tekrar başlatın.

Yeni Bölüm oluşturuluyor.

Sistemi Vista DVD’si ile başlatın ve ürün kodu bölümünü boş bırakarak devam edin.Kurmak istediğiniz sürümü seçin.Ardından oluşturduğunuz yeni bölüm’ü seçerek Vista’yı oraya kurun.

Kurulum başladı.

Sistem yeniden başladığında “Earlier version of Windows” yazısı ve bu yazının altında Windows Vista’yı göreceksiniz.

Earlier version of Windows ‘u seçtiğinizde Windows XP açılacaktır.Eğer hiçbir işlem yapmadan beklerseniz direk Windows Vista açılacaktır.İki işletim sistemi arasındaki seçim süreeniz 30 saniyedir.

Şimdi “Earlier version of Windows” yazısını Windows XP olarak değiştirelim.

EasyBCD programını indirin. Programı Vista ortamında çalıştırın.

Sonuç

Eğer 30 saniye’den sonra Windows Vista değilde Windows XP’nin açılmasını istiyorsanız, aşağıdaki ayarı yapmalısınız.


HAZIRLAYAN :// ICEEXOL

Mayıs 13, 2007 - Posted by | Bilgisayar

4 Yorum »

  1. Verdiğin bilgiler güzel fakat benim sorunum şu ki,ben de vista cd’si yok laptopla gelen recovery cdsi var,bu işlemleri yapsamda değişmiyor,boot ekranında xp yi göremiyorum.Bu Konu hakkında nasıl yardımcı olursunuz acaba.Laptopumda Toshiba A200-1bp Teşekkürler…

    Yorum tarafından Harun | Mayıs 22, 2007 | Cevapla

  2. Laptop ‘da disk bölümlendirmeyi nasıl yaptınız.

    Yorum tarafından ICEEXOL | Mayıs 24, 2007 | Cevapla

  3. merhaba birader
    yeni bir bilgisayar aldim windows xp orjinal var ama onu kuramadim
    ondan vazgectim orjinal wista cd sini arkadastan aldim kuruyorum bu seferde seri numarasini kabul etmiyor bu bilgisayarda linux vardi kaldirana kadar canim cikti bana yardimci olursan sevinirim

    30 günlük kurulum yapiyor internete baglanmak icin koydugum cd yi yüklemiyorki
    yukardaki linke ten program indiremedim
    selamlar

    Yorum tarafından oguz | Temmuz 19, 2007 | Cevapla

  4. benle konuşmak tanışmak isteyen bayanlar beni eklesin hasan_van_1990@gotmail.com

    Yorum tarafından sürgün | Nisan 7, 2011 | Cevapla


Yorum bırakın